Twitter – wat is het en wat kun je ermee?
6 maart 2013LinkedIn – wat is het en wat kun je ermee?
20 maart 2013Een oer-Hollands gezegde luidt: tijd is geld. En dat geldt zeker voor de inzet van social media. De netwerken zelf zijn dan wel gratis, het onderhouden ervan kost ouderwets tijd en dus geld. Niets funester dan een Facebook pagina met een laatste post van 2 maanden oud, of een Twitter account met alleen vooraf klaargezette verkoopberichten. Of wat dacht je van een blog met letterlijk overgetypte tekst uit een wervingsfolder?
Social Media! Iets! Nu!
Het gebeurt vaak en zelfs vaker dan je denkt. Bedrijven die vinden dat ze ‘iets’ met social media moeten doen en daarvoor direct allerlei kanalen inzetten: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, Google+, Pinterest en ga zo maar door. Deze bedrijven zijn dan wel aanwezig op de sociale netwerken, deze aanwezigheid levert geen wezenlijke bijdrage aan de ondernemingsdoelstellingen.
Tip: Bezint eer ge begint
Begin er niet aan uit een soort van verplichting. Zoek eerst uit of en op welke sociale netwerken je doelgroep actief is en volg (met een schuin oog) wat daar gezegd en geschreven wordt.