ConMar logoConMar logoConMar logoConMar logo
  • Home
  • Aanbod
    • Strategisch social media plan
    • Online & social media trainingen
    • Social & Online Strippenkaart
  • Nieuws
  • Over ConMar
  • Contact
✕
Hoe kom je achter de exacte kleurcode van iets wat je op je beeldscherm ziet?
Hoe vind je de codes van een bepaalde kleur?
1 oktober 2019
Alles social media formaten voor 2020 op een rijtje
Social media afmetingen 2020
7 januari 2020

Waar bestaat goede content uit?

De ontwikkeling van goede content een must voor iedere ondernemer die zich online profileert aan de doelgroep.

Met behulp van content kun je je bedrijf op de kaart zetten. Dat stopt niet bij een visitekaartje, flyer of website. Content gaat veel verder dan deze 3 statische zaken. Je website behoort dynamisch te zijn en waardevolle content in de vorm van bijvoorbeeld een blog of een video zorgt daarvoor. Een dynamische website is continue in beweging met steeds weer nieuwe content. Content die onderling met elkaar verbonden is en oude en nieuwe content met elkaar verbindt. Hiervoor is de ontwikkeling van waardevolle content een must voor iedere ondernemer die zich online profileert aan de doelgroep. Voor jou dus.

 

Wat is goede content?

Maar wat is nu goede content? Als je online gaat zoeken zijn de meningen daarover verdeelt. Echter, een aantal onderdelen komt steevast terug in al die meningen. Daar gaat het in dit artikel over. Dit gaat niet alleen over content voor op je website/ blog,  in je nieuwsbrief, maar ook over content om te delen op Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest en alle social media kanalen waar je actief bent.

 

Waarde

Goede content is waardevol. Waardevol voor jouw doelgroep wel te verstaan. Hoe waardevol jij ook iets vindt, het gaat om wat je doelgroep ervan vindt. Daarom is het zo belangrijk om je doelgroep goed te kennen en je oor te luister te leggen bij je doelgroep. Niet alleen luisteren is belangrijk. Ook vragen stellen helpt je bij het bepalen van waardevolle content voor je doelgroep.

 

Verhaal

Vroeger in de tijd zonder kranten, waren het de minstrelen en barden die de verhalen vertelden. Verhalen van avonturen, oorlogen en dagelijkse beslommeringen. Het nieuws werd op die manier ook verpakt in verhalen. Door de emotie van een verhaal blijft de informatie/ het nieuws veel beter hangen. Je kunt nog zo veel feiten paraat hebben en kennis, maar als je dat niet in een verhaal kunt gieten, kom je met je content nergens. Storytelling is een goed middel om klanten te bereiken en de conversie te laten stijgen.

 

Herkenning

Je doelgroep wil zichzelf herkennen. Zien, horen en lezen dat jij hetzelfde hebt doorgemaakt als zij. Die herkenning creëer je door je eigen authentieke verhaal te delen met je doelgroep. Hoe je dat doet? Door verhalen te vertellen.

 

Relevant voor je doelgroep

Als we er vanuit gaan dat je doelgroep een probleem heeft, dan zitten ze te wachten op een oplossing. In de content die je gratis deelt op je website hoef je niet perse dé oplossing te bieden of te geven. Je kunt ook een houvast geven die je doelgroep dichter naar die oplossing toe helpt.

 

Kloppend (gecheckt)

De informatie die je deelt moet natuurlijk wel kloppen. Je mening is je mening. Feiten en cijfers check je, zodat je weet dat je niet zomaar iets de wereld in gooit.
Kun je een feit of cijfer niet checken, noem het dan ook niet. Je doelgroep heeft er dan niets aan.

 

Kortom

Als je deze 5 onderdelen meeneemt bij het creëren van je content, dan heeft je doelgroep er het meest aan. Zie het als een checklist die je langs je content heen kan leggen. Bij al je content. Ook voor de content die je deelt op Facebook, LinkedIn en andere kanalen waar jij jezelf op profileert.

 

Share
Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Interessant? Lees dan ook

7 januari 2021

Social media afmetingen 2021


Lees verder
How to video - Hoe plaats je een foto op Instagram via je PC
8 september 2020

Hoe plaats je een foto op Instagram via je PC?


Lees verder
Videomarketing voor bedrijven in de maakindustrie. Hoe je met Videomarketing meer Goede Leads krijgt
21 april 2020

Gastblog – Videomarketing voor bedrijven in de maakindustrie


Lees verder

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Algemeen
  • Facebook tips
  • Instagram tips
  • Leestips
  • LinkedIn tips
  • Pinterest tips
  • Slimme tools
  • Social Media
  • Twitter tips

Adverteren Apps autoresponder Boeken Cijfers Content E-mailmarketing Foto Gastexpert Google How-to In de media Kleuren MailChimp Nieuwsbrief Online zichtbaarheid Persoonlijk Privacy Schrijven SEA SEO social media Social media verwijderen Teksten Testimonial Time management Video Website weggever Zoekwoorden

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Referenties

Klanten vertellen

Laatste nieuws

  • Google Analytics automatisch per e-mail 19 mei 2022
  • Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen! 5 mei 2022

Volg op Facebook

ConMar

Ruimtevaartlaan 61
1562 BB Krommenie
Tel: 06 – 29 45 02 88
E-mail je vraag

© 2023 ConMar – Alle Rechten Voorbehouden - Algemene Voorwaarden I Privacy
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}