ConMar logoConMar logoConMar logoConMar logo
  • Home
  • Aanbod
    • Strategisch social media plan
    • Online & social media trainingen
    • Social & Online Strippenkaart
  • Nieuws
  • Over ConMar
  • Contact
✕
Voorbeeldteksten voor een persoonlijke LinkedIn uitnodiging
Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen!
5 mei 2022

Google Analytics automatisch per e-mail

Google Analytics automatisch per e-mail ontvangen? Volg deze stappen

Hoe vaak doe jij het? Iedere dag, één keer per week, één keer per maand, één keer per jaar? Of kijk jij nooit naar je bezoekersstatistieken. Ik doe het minstens één keer per maand. Mijn Google Analytics bekijken. Om te zien hoe vaak de website wordt bezocht, waar bezoekers vandaan komen en hoe lang ze op mijn site blijven.

En Google herinnert mij eraan. Ieder maand ontvang ik volledig automatisch een e-mail met daarin mijn belangrijkste statistieken. Waardevolle informatie die mij helpt om de website te optimaliseren. Wil jij dat ook? Periodiek en automatisch een Google Analytics rapport van je belangrijkste webstatistieken? Volg dan onderstaande 3 stappen.

 

1. Eigen ip-adres uitsluiten

Start met het uitsluiten van je eigen ip-adres. Ik neem tenminste aan dat je regelmatig je eigen website bezoekt. Vaak doe je dat vanaf hetzelfde ip-adres. Het lijkt dan alsof je website veel bezocht wordt, terwijl jij dit zelf bent. Het is daarom slim om  je eigen ip-adres uit te sluiten uit Google Analytics. Zo voorkom je dat jouw ip-adres wordt gezien als een bezoeker en zijn je statistieken zuiver. Geen idee wat je ip-adres is? Check het eenvoudig via wat is mijn ip-adres.

 

Hoe sluit ik mijn eigen ip-adres uit?

  • Log in bij Google Analytics en selecteer je website
  • Ga rechtsboven naar [Beheerder]
  • Selecteer in de linkerkolom [Alle filters]
  • Klik op de rode button [+ nieuw filter]
  • Geef het filter een naam, bijvoorbeeld ‘IP adres uitsluiten’
  • Kies bij filtertype [Vooraf gedefinieerd]
  • Selecteer bij Bron of bestemming [Verkeer van ip-adressen]
  • Kies bij Expressie selecteren [die gelijk zijn aan]
  • Vul je ip-adres in

Sluit je IP-adres uit in Google analytics

2. Dashboard maken en bewerken

Maak in Google Analytics een aangepast dashboard met de voor jou relevante gegevens. Gegevens die je periodiek wilt monitoren. Ben je actief op Twitter, Facebook of LinkedIn. Dan wil je natuurlijk graag weten of en hoeveel bezoekers vanuit je social media accounts je website bezoeken. Voeg in dat geval de widget ‘Sessies en % nieuwe sessies per sociaal netwerk’ toe. Meer informatie over en een praktisch stappenplan voor de inrichting van je dashboard vind je hier.

 

3. Google Analytics automatisch per e-mail

Is je dashboard ingericht en helemaal afgestemd op jouw wensen en behoeften? Laat dan Google het werk voor je doen.

  • Selecteer het rapport dat je periodiek wilt ontvangen
  • Kies boven voor [E-mail]
  • Geeft het E-mail adres op waar je het rapport naar toe wilt sturen
  • Selecteer de gewenste frequentie: dagelijks, wekelijks, maandelijks etc.
  • Typ een korte omschrijving
  • Klik op [verzenden]

Vanaf nu ontvang je periodiek en volledig automatisch een E-mail met daarin jouw belangrijkste webstatistieken.

Voorbeeld teksten voor een persoonlijke linkedin uitnodiging
Share
Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Interessant? Lees dan ook

Answerthepublic is een gratis online tool, die je zoektocht naar een lijst met SEO zoekwoorden een stuk gemakkelijker maakt.
18 februari 2020

Genereer een lijst met SEO zoekwoorden in luttele seconden


Lees verder
Hoe kom je achter de exacte kleurcode van iets wat je op je beeldscherm ziet?
1 oktober 2019

Hoe vind je de codes van een bepaalde kleur?


Lees verder
Fotograferen met je smartphone, dat is toch gewoon klik en klaar … klopt! Of toch niet helemaal!
23 mei 2019

Gastblog – Gebruik eigen Smartphone foto’s op Social Media


Lees verder

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Algemeen
  • Facebook tips
  • Instagram tips
  • Leestips
  • LinkedIn tips
  • Pinterest tips
  • Slimme tools
  • Social Media
  • Twitter tips

Adverteren Apps autoresponder Boeken Cijfers Content E-mailmarketing Foto Gastexpert Google How-to In de media Kleuren MailChimp Nieuwsbrief Online zichtbaarheid Persoonlijk Privacy Schrijven SEA SEO social media Social media verwijderen Teksten Testimonial Time management Video Website weggever Zoekwoorden

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Referenties

Klanten vertellen

Laatste nieuws

  • Google Analytics automatisch per e-mail 19 mei 2022
  • Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen! 5 mei 2022

Volg op Facebook

ConMar

Ruimtevaartlaan 61
1562 BB Krommenie
Tel: 06 – 29 45 02 88
E-mail je vraag

© 2023 ConMar – Alle Rechten Voorbehouden - Algemene Voorwaarden I Privacy
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}