ConMar logoConMar logoConMar logoConMar logo
  • Home
  • Aanbod
    • Strategisch social media plan
    • Online & social media trainingen
    • Social & Online Strippenkaart
  • Nieuws
  • Over ConMar
  • Contact
✕
Training Pinterest voor bedrijven
Gastblog – Pinterest voor bedrijven
22 april 2021
Google Analytics automatisch per e-mail ontvangen? Volg deze stappen
Google Analytics automatisch per e-mail
19 mei 2022

Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen!

Voorbeeldteksten voor een persoonlijke LinkedIn uitnodiging

Wil je meer contacten op LinkedIn? Maak een persoonlijke LinkedIn uitnodiging. Dit vraagt wel iets meer inspanning. Inspanning die laat zien dat je in de ander geïnteresseerd bent. En dat je de ander de moeite waard vindt en graag welkom heet in jouw netwerk. Inspanning die ook resulteert in een snellere acceptatie van je uitnodiging. Vooral als je die ander nog niet goed kent en jij vertelt waarom je wilt linken. Net als in het gewone leven: ♪ Stel je netjes voor, spreek zoals het hoort en zeg U ♪.

 

Voorbeeld teksten persoonlijke LinkedIn uitnodiging

Zoek je voorbeeld teksten voor een persoonlijke Linkedin uitnodiging? Hieronder vind je enkele voorbeelden voor verschillende situaties. Van persoonlijke ontmoeting tot het uitnodigen van onbekenden. Je hebt maximaal 300 karakters beschikbaar en kunt geen website adres invoegen.

 

Je kent iemand al goed

  • Ik zou je graag welkom heten in mijn netwerk, dus bij deze de uitnodiging om te linken. Wanneer ik je met iemand uit mijn netwerk in contact kan brengen, hoor ik dat graag.

 

Je hebt iemand persoonlijk ontmoet

  • Ik vond het leuk je gisteren gesproken te hebben tijdens […de training van ConMar…]. Graag wil ik je toevoegen aan mijn netwerk. Wanneer ik je met iemand uit mijn netwerk in contact kan brengen, hoor ik dat graag.
  • Tijdens […bijeenkomst of andere gelegenheid…] heb ik je horen spreken. Dat sprak mij aan en ik heb je via LinkedIn opgezocht. Ik ben onder de indruk van jouw […visie op of anders…] en zou je graag toevoegen aan mijn netwerk.

 

Je kent iemand nog niet goed

  • Hoewel wij elkaar nog niet persoonlijk hebben ontmoet, heet ik je graag welkom in mijn netwerk. Wie weet kunnen wij of onze netwerken iets voor elkaar betekenen in de toekomst. Sta je open voor een persoonlijk gesprek?

Zeg nou zelf, dit is toch veel persoonlijker dan het standaard “Ik wil u graag toevoegen aan mijn professioneel netwerk op LinkedIn”.

 

LinkedIn uitnodiging van een onbekende ontvangen?

En hoe ga je om met een niet persoonlijke LinkedIn uitnodiging van een onbekende? Archiveer het bericht en beantwoord de uitnodiging met:

  • Hartelijk dank voor je uitnodiging. Ik accepteer echter alleen uitnodigingen van mensen die ik persoonlijk heb ontmoet. Dat houdt mijn netwerk waardevol. Bij ons is het (nog) niet zo ver, of vergeet ik iets ;-). Tot dat moment archiveer ik je verzoek.
  • Vanuit zakelijk oogpunt zou ik graag willen weten waar je mij van kent of waarom je met mij wil linken. Ik lees het graag.

 

Dé beste manier om te vragen om een LinkedIn aanbeveling

Natuurlijk weet je dat je een aanbeveling niet zelf in kunt vullen. Dat zou net zo iets zijn als de reclame van WC-eend (“Wij van WC-eend, adviseren WC-eend”), beetje ongeloofwaardig. Een aanbeveling krijg je van iemand anders en dit is de beste manier om te vragen om een LinkedIn aanbeveling. 

 

Persoonlijk bericht LinkedIn

Met deze voorbeelden hoef je je nooit meer af te vragen wat je in een persoonlijk bericht op LinkedIn moet schrijven. Heb jij nog aanvullingen? Laat het in de reacties weten!

Voorbeeld teksten voor een persoonlijke linkedin uitnodiging
Share
Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Interessant? Lees dan ook

7 januari 2021

Social media afmetingen 2021


Lees verder
Alles social media formaten voor 2020 op een rijtje
7 januari 2020

Social media afmetingen 2020


Lees verder
Dit is het beste tijdstip om te posten op social media
25 april 2019

Dit is het beste tijdstip om te posten op social media


Lees verder

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Algemeen
  • Facebook tips
  • Instagram tips
  • Leestips
  • LinkedIn tips
  • Pinterest tips
  • Slimme tools
  • Social Media
  • Twitter tips

Adverteren Apps autoresponder Boeken Cijfers Content E-mailmarketing Foto Gastexpert Google How-to In de media Kleuren MailChimp Nieuwsbrief Online zichtbaarheid Persoonlijk Privacy Schrijven SEA SEO social media Social media verwijderen Teksten Testimonial Time management Video Website weggever Zoekwoorden

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Referenties

Klanten vertellen

Laatste nieuws

  • Google Analytics automatisch per e-mail 19 mei 2022
  • Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen! 5 mei 2022

Volg op Facebook

ConMar

Ruimtevaartlaan 61
1562 BB Krommenie
Tel: 06 – 29 45 02 88
E-mail je vraag

© 2023 ConMar – Alle Rechten Voorbehouden - Algemene Voorwaarden I Privacy
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}