In 3 stappen een recensie delen op Facebook
22 september 2015LinkedIn contactgegevens vermelden
3 november 2015Het ConMar logo en zijn verhaal. ConMar is afgeleid van Content Marketing. Een vorm van marketing gericht op het delen van informatie. Informatie die relevant, waardevol en aantrekkelijk is. Die mensen boeit en een meerwaarde geeft, waardoor ze zich aan jouw bedrijf willen verbinden.
Content = inhoud = informatie
De letterlijke vertaling van content is inhoud en kan vele vormen aannemen: blogartikelen, foto’s, infographics, klantbeoordelingen, webinars, video’s etc. Maar content krijgt pas waarde als het wordt gedeeld en social media zijn hiervoor bij uitstek geschikt.
Via gratis kanalen als Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram etc. breng je content en daarmee je bedrijf onder de aandacht. Zo vergroot je je naamsbekendheid, wordt je beter vindbaar in zoekmachines en bereik je meer bestaande en nieuwe klanten.
En hier mag je dan als vormgever mee aan de slag om een logo te ontwerpen. Een logo dat zakelijkheid uitstraalt en de kenmerken van een praktische no-nonsense aanpak in zich heeft.
ConMar logo kleuren
Het kleurenpallet was snel duidelijk:
- Ruimtelijk wit
- Fris groen
- Zakelijk grijs
- Krachtig zwart
Online kansen en mogelijkheden
De basisvorm van het ConMar logo is een gestileerd apenstaartje.De basisvorm van het ConMar logo is een gestileerd apenstaartje. Het staat symbool voor de online wereld. De witruimte in de achtergrond en rondom voor de kansen en mogelijkheden die content marketing en social media jou als bedrijf bieden.
Groei door delen
De frisgroene C van content in het logo symboliseert deze groei voor jouw bedrijf in de online wereld.Groei ontstaat door te delen; dat is het basisprincipe in de natuur. Het delen van relevante content draagt bij aan de groei van jouw bedrijf. In de natuur staat groen voor een nieuwe begin, voor groei. De frisgroene C van content in het logo symboliseert deze groei voor jouw bedrijf in de online wereld.
Versterken door verbinden
Daarom staan de C van content, M van marketing en het gestileerde apenstaartje met elkaar in verbinding. Gecreëerde content op zich is niets waard. Pas als je de informatie deelt, breng je je bedrijf onder de aandacht. Daarom staan de C van content, M van marketing en het gestileerde apenstaartje in het logo met elkaar in verbinding.
Samen bouwen aan social media
Dan blijft de bedrijfsnaam over: ConMar. In krachtig zwart tegen een witte achtergrond in een op maat ontworpen lettertype. Om de no-nonsense aanpak, creativiteit en onderscheidend vermogen van ConMar te benadrukken.