Het ConMar logo en zijn verhaal. ConMar is afgeleid van Content Marketing. Een vorm van marketing gericht op het delen van informatie. Informatie die relevant, waardevol en aantrekkelijk is. Die mensen boeit en een meerwaarde geeft, waardoor ze zich aan jouw bedrijf willen verbinden.
Content = inhoud = informatie
De letterlijke vertaling van content is inhoud en kan vele vormen aannemen: blogartikelen, foto’s, infographics, klantbeoordelingen, webinars, video’s etc. Maar content krijgt pas waarde als het wordt gedeeld en social media zijn hiervoor bij uitstek geschikt.
Via gratis kanalen als Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram etc. breng je content en daarmee je bedrijf onder de aandacht. Zo vergroot je je naamsbekendheid, wordt je beter vindbaar in zoekmachines en bereik je meer bestaande en nieuwe klanten.
En hier mag je dan als vormgever mee aan de slag om een logo te ontwerpen. Een logo dat zakelijkheid uitstraalt en de kenmerken van een praktische no-nonsense aanpak in zich heeft.
ConMar logo kleuren
Het kleurenpallet was snel duidelijk:
- Ruimtelijk wit
- Fris groen
- Zakelijk grijs
- Krachtig zwart