Gastblog – Wil jij meer TIJD? Win een uur per dag door slimmer te werken
10 september 2018Gastblog – De meest gebruikte fouten bij de SEA
8 oktober 2018Hoe vaak hoor je niet dat het belangrijk is om aanwezig te zijn op social media. Voor je zichtbaarheid, je netwerk en voor je business. Je weet het, je wilt het, maar waar haal je de tijd vandaan en vooral HOE kies je de juiste tool voor jouw social media strategie? In dit artikel deel ik 5 belangrijke tools met je die jouw helpen om social media nog effectiever in te zetten voor jouw bedrijf.
Wat is Canva?
Niets is zo belangrijk op social media als visuele content. Afbeeldingen zijn niet meer weg te denken. Een foto zegt immers meer dan 1.000 woorden. Maar hoe zat het ook al weer met al die afmetingen op Facebook en voor YouTube en Twitter? Canva is daarvoor de oplossing. Alle gangbare afmetingen heeft Canva in zijn bestand, zodat jij met 1 klik de juiste afmeting kunt kiezen en een afbeelding kunt maken voor social media.
Dit kun je er mee:
- Omslagfoto’s maken voor al je social media kanalen direct in het juiste formaat.
- Profiel foto’s maken voor al je social media kanalen.
- Covers voor je e-book maken.
- En nog veel meer.
Wat is Buffer?
Een krachtige social media management tool voor AL je social media kanalen. Je leest het goed: AL je social media kanalen. Of het nu Twitter, Pinterest, Facebook of Instagram is… Via Buffer kun je posts inplannen zodat je niet meer tijd kwijt bent dan nodig. Je kunt zelfs video’s en GIF’s uploaden via deze super tool. Nu hoef je niet meer op al je verschillende accounts in te loggen. Via 1 inlog ligt social media aan je voeten.
Dit kun je ermee:
- Berichten inplannen en succesvolle berichten met een klik reposten.
- Verschillende social media accounts beheren.
- Statistieken van je berichten inzien en monitoren.
Wat is Feedly?
Met Feedly kun je gemakkelijk alle RRS feeds en Atom feeds bij elkaar verzamelen en in de gaten houden. Wat zo handig is aan Feedly is dat je categorieën kunt aanmaken en zo alle belangrijke content die je wilt volgen bij elkaar kunt houden. Nu ben je nog gemakkelijker en sneller op de hoogte van het laatste nieuws op jouw vakgebied.
Dit kun je er mee:
- Koppelen aan Trello, Evernote.
- Feeds delen.
- Feeds organiseren.
Wat is Trello?
Ben je op zoek naar een tool die je helpt met je dagelijkse individuele taken, team taken en projecten? Dan is Trello de tool voor jouw.
Trello werkt met borden. Zo kun je een bord aanmaken voor het belangrijke project waar je aan werkt en je dagelijkse to-do lijsten bijhouden. Ook je samenwerking met je virtual assistant laat je met Trello op rolletjes verlopen. Je maakt een bord, deelt het met je va. Delegeren en uitbesteden was nog nooit zo gemakkelijk. Je kunt gemakkelijk de voortgang in de gaten houden en bijsturen waar nodig.
Voordeel van borden delen is dat je het delen met 1 klik ongedaan kunt maken.
Dit kun je er mee:
- To-do lijst maken.
- Contentkalender opstellen en beheren.
- Team aansturen.
- Borden delen.
Wat is Hootsuite?
Met Hootsuite kun je al je social media profielen beheren. Net als met Buffer. Wat ik zo mooi vind aan deze tool is dat je ook groepen op Facebook kunt beheren. Zo kun jij je community bedienen van waardevolle informatie, zelfs als je er een paar weken niet bent. Zo kun je toch in contact blijven. Via Hootsuite kun je ook met teams werken. Je kunt je teamleden toegang geven tot accounts, zodat je van elkaar kunt zien wat je doet en wat er is gepost.
Dit kun je ermee:
- Post inplannen op al je social media profielen.
- Meerdere accounts beheren.
- Werken met je team aan de social media van je bedrijf.
Tot slot
Of je alles moet gaan gebruiken? Zou ik niet doen als ik jou was. Bekijk alle tools op je gemak en beslis dan welke jij het beste kunt gebruiken voor jouw social media strategie.
Welke apps gebruik jij voor je social media strategie?