300 miljoen LinkedIn gebruikers [infographic]
24 april 2014Kalender met speciale data in juni 2014
15 mei 2014Facebook rolt een nieuwe lay-out uit (mei 2014) voor bedrijfspagina’s met een aantal veranderingen die direct gevolgen hebben. Gevolgen voor de ideale afmetingen van foto’s in je nieuwsoverzicht. En mogelijk gevolgen voor de cover als je gebruik maakt van tekst in het onderste gedeelte van je omslagfoto. De vijf belangrijkste veranderingen op een rijtje.
1. Eén koloms tijdlijn in nieuwe lay-out
De tijdlijn wordt anders ingedeeld. Net als bij een persoonlijk profiel staan nieuwsberichten in één enkele kolom. Dat heeft invloed op de ideale afmetingen voor foto’s en afbeeldingen in je nieuwsoverzicht.
2. Bedrijfsinformatie in linkerkolom
Informatie over je bedrijf en de tabs staan in de linkerkolom. In de nieuwe lay-out zijn maximaal 3 tabs zichtbaar. De volgorde kun je wijzigen. Klik op het pennetje achter apps en wijzig de volgorde.
3. Like knop verplaatst naar de omslagfoto in nieuwe lay-out
De like knop heeft een andere plaats gekregen en staat nu in het onderste gedeelte van je omslagfoto. Verwijs je in je omslagfoto met bijvoorbeeld een pijl naar de like knop, dan is het nodig je omslagfoto aan te passen.
4. Profielfoto/logo
De profielfoto staat iets hoger in de omslagfoto.
5. Bedrijfsnaam en branche onderin je omslagfoto
Je bedrijfsnaam en branche staan in de nieuwe lay-out in witte tekst onderin je omslagfoto. Maak jij gebruik van tekst in het onderste gedeelte van je omslagfoto, ook dan is het nodig je omslagfoto aan te passen.