Meer dan de helft van de bouw actief op social media
17 april 2013Wijzig regelmatig je Facebook omslagfoto op je bedrijfspagina
15 mei 2013Stel dan Google Alerts in en ontvang e-mailupdates met de laatste relevante zoekresultaten op basis van zoekopdrachten.
- Op de hoogte blijven van hetgeen er over je bedrijf geschreven wordt op Internet? Stel een Google Alert in op je bedrijfsnaam.
- Het laatste nieuws over nieuwbouwprojecten in de regio? Stel een Google Alert in op plaatsna(a)m(en) en andere relevante zoektermen.
- Benieuwd wie er een link plaatst naar je website? Stel een Google Alert in op je URL [“https://conmar.nl”]
Google Alerts instellen
Dit is heel eenvoudig. Maak een lijst met onderwerpen en zoekwoorden waarvan je op de hoogte wilt blijven.
- Ga naar http://www.google.nl/alerts.
- Vul bij “zoekopdracht” de zoekwoorden in.
- Laat “Type” en “Hoe vaak” ongewijzigd staan.
- Kies in het begin voor “alle resultaten”. Blijken het er te veel, dan later aanpassen.
- Vul e-mailadres in.
- Klik op de bevestigingslink in de e-mail die wordt toegestuurd.
- Herhaal deze stappen voor meer alerts.
Iedere keer dat op het internet iets wordt geschreven over de opgegeven zoekwoorden, ontvang je hiervan een melding.
Tip
Net als in Google zelf, zijn zoektermen op diverse manieren in te voeren
- Als losse woorden [Samen bouwen aan Social Media] – Google Alerts toont alle pagina’s waarin de woorden “Samen” “Bouwen” “aan” “Social” en “Media” voorkomen.
- Tussen aanhalingstekens [“Samen bouwen aan Social Media”] – Google Alerts toont alle pagina’s waarin de zin “Samen bouwen aan Social Media” voorkomt.