ConMar logoConMar logoConMar logoConMar logo
  • Home
  • Aanbod
    • Strategisch social media plan
    • Online & social media trainingen
    • Social & Online Strippenkaart
  • Nieuws
  • Over ConMar
  • Contact
✕
In dit artikel geef ik je uitleg en stappen hoe jij SEO kunt toepassen.
SEO in je teksten en in je blogs in 6 stappen
19 juli 2018
Wil jij meer TIJD? Win een uur per dag door slimmer te werken
Gastblog – Wil jij meer TIJD? Win een uur per dag door slimmer te werken
10 september 2018

Wat is retargeting?

Wat is Facebook retargeting en hoe maak je hier strategisch gebruik van

Wat doen we tegenwoordig nou niet op Internet. Alles toch? We surfen van website naar website, bestellen onze boodschappen, kleding, gadgets, cursussen, boeken onze vakantie en plannen een avondje uit. Merk je ook dat je op veel websites waar men adverteert, bijvoorbeeld met Google AdWords, dat je precies de advertentie krijgt te zien van de website of webshop waar je nog geen minuut daarvoor bent geweest?
Dat is nou retargeting.  Dat kan op veel verschillende manieren onder andere via Google AdWords en via Facebook.

 

Wat gebeurt er?

Voorbeeld. Je gaat naar de site van Coolblue, want je bent toe aan een nieuwe laptop. Je surft wat van de ene pagina naar de andere en vergelijkt een aantal laptops met elkaar. Toch ben je niet helemaal zeker welke laptop je wilt aanschaffen. Je vindt het toch lastig om te kiezen. Je sluit de pagina en gaat naar Facebook. Misschien kan iemand uit je netwerk je een goeie laptop aanbevelen. Eenmaal op Facebook zie je advertenties voorbijkomen van Coolblue en zelfs nog van de laptops die jij net hebt bekeken en vergeleken.

 

Hoe doet Coolblue dat?

Met behulp van een Facebook Pixel. Op die manier heeft de site, in dit geval Coolblue, gezien dat jij daar bent geweest. Vervolgens hebben ze bij de Facebook advertentie aangegeven dat ze hun advertentie willen laten zien aan mensen die hun website hebben bezocht. Voilà, jij krijgt de advertentie te zien. Probeer het maar eens uit. Bezoek een site als Coolblue of Bonprix en ga daarna naar Facebook.

Wat Google doet is vergelijkbaar. Die baseert de advertenties op sites op jouw zoekgedrag in Google. Heb je gezocht op hypotheken, dan krijg je advertenties te zien over hypotheken.

 

Retargeting inzetten voor je bedrijf

Op deze manier kun jij je Facebookadvertenties een stuk strategischer inzetten dan voorheen. Je hebt namelijk al bezoekers die geïnteresseerd zijn. Ze zijn immers op je website geweest. Door je advertentie te richten op deze bezoeker, kom je nogmaals onder de aandacht bij deze warme lead.

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Bijvoorbeeld door bezoekers 10% korting aan te bieden via een advertentie of banner, wanneer ze in jouw webshop wel een product in hun winkelmandje hebben gedaan, maar het uiteindelijk niet hebben afgerekend.

 

Kracht van retargeting

Online gaat alles snel. Content komt snel voorbij en voor je het weet is de bezoeker jouw bedrijf of site al weer vergeten. Met behulp van retargeting vestig je nogmaals de aandacht op jouw bedrijf / product. Je verhoogt daarmee het aantal contact momenten en daarmee de kans op conversie.

Wanneer je in de Google Aalytics duikt van jouw site (met behulp van iemand die er verstand van heeft) kun je retargeting op een heel gunstige manier inzetten voor jouw bedrijf.

Maar maak het niet te gek. Anders verzand je in de complexiteit van je eigen retargeting strategie.

 

Hulp nodig? Neem gerust vrijblijvend contact op.

 

Share
Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Interessant? Lees dan ook

Google Analytics automatisch per e-mail ontvangen? Volg deze stappen
19 mei 2022

Google Analytics automatisch per e-mail


Lees verder
How to video - Hoe plaats je een foto op Instagram via je PC
8 september 2020

Hoe plaats je een foto op Instagram via je PC?


Lees verder
Videomarketing voor bedrijven in de maakindustrie. Hoe je met Videomarketing meer Goede Leads krijgt
21 april 2020

Gastblog – Videomarketing voor bedrijven in de maakindustrie


Lees verder

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Algemeen
  • Facebook tips
  • Instagram tips
  • Leestips
  • LinkedIn tips
  • Pinterest tips
  • Slimme tools
  • Social Media
  • Twitter tips

Adverteren Apps autoresponder Boeken Cijfers Content E-mailmarketing Foto Gastexpert Google How-to In de media Kleuren MailChimp Nieuwsbrief Online zichtbaarheid Persoonlijk Privacy Schrijven SEA SEO social media Social media verwijderen Teksten Testimonial Time management Video Website weggever Zoekwoorden

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Referenties

Klanten vertellen

Laatste nieuws

  • Google Analytics automatisch per e-mail 19 mei 2022
  • Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen! 5 mei 2022

Volg op Facebook

ConMar

Ruimtevaartlaan 61
1562 BB Krommenie
Tel: 06 – 29 45 02 88
E-mail je vraag

© 2023 ConMar – Alle Rechten Voorbehouden - Algemene Voorwaarden I Privacy
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}