Gastblog – Hoe creëer je meer online zichtbaarheid via je website?
26 januari 2017Foto’s gebruiken – rechten en kosten
9 februari 2017Maak ze gek! Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing, is het nieuwe boek van Aartjan van Erkel. Veel ondernemers klagen dat ze te weinig klanten trekken via Internet. ‘Verassend’, volgens de online copywriter, ‘want de online bestedingen groeien gigantisch’. In zijn nieuwe boek krijg je de geheime formule voor opvallende marketing, zo belooft de flaptekst.
Verleiden op het internet
5 Jaar geleden las ik zijn eerste boek ‘Verleiden op internet’ in één avond uit. Het 200 pagina’s tellende boek ‘Maak ze gek! Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing’ was een zelfde lot beschoren. Veel tips om direct mee aan de slag te gaan. Verduidelijkt met verhalen die interessant, herkenbaar of humoristisch zijn; doe jij bijvoorbeeld aan one nigth stands?
Klant of lezer?
‘Ze’ in de titel duidt natuurlijk op je (toekomstige) klanten, maar als lezer word je ook gek! Veel waardevolle praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt. Hoe raak je je doelgroep waar het telt? De plek in hun brein waar zij ja te zeggen tegen je aanbod.
De 10 hoofdstukken gaan daarop in. Ieder hoofdstuk met een eigen doel en eindigt met een handige checklist die je ook kunt downloaden.
Zomaar een paar titels van hoofdstukken
- Laat je teksten bloeden
Waarom ons brein verslaafd is aan problemen. Hoe je dit gebruikt in je online marketing en waarom jij dat nu nog niet doet. Problemen zijn geld waard! - Maak je klanten emotioneel
Emoties zijn nodig om een beslissing te nemen. Alleen als je klanten iets voelen, nemen ze een beslissing. Draai aan het mes. - Gebruik al je charmes
Klanten geven meer geld uit als ze je aardig vinden. Hoe krijg je dat voor elkaar? Is jouw klant een one night stand of ben je ermee getrouwd?
Must-have voor iedere ondernemer
Het boek leest eenvoudig weg en zet je weer op scherp qua ‘pijnbeleving’. Bij jou en bij je klant. Niet zo verwonderlijk dus dat het boek wekenlang op 1 stond in de Managementboek top 100. Een must-have voor iedere ondernemer.
Binnenkort maar eens starten met het doorvoeren van een aantal veranderingen op deze website.
16 Comments
Nee nog niet !
Hoi Brenda, titel toevoegen aan je ‘leeslijstje’ zou ik zeggen.
Groet, Els
Klinkt als een boek dat ik snel wil gaan lezen 🙂
Zou ik doen Sander. Leest makkelijk weg, praktisch en direct toepasbaar.
Groet, Els
Het boek ligt op de nog te lezen boekenstapel op mijn nachtkastje om gelezen te worden. Dit blog stimuleert om het boek hoger op de stapel te leggen. Dank je wel, Els.
Graag gedaan Marjolijn en ik zou het zeker ho(o)g(er) op de stapel leggen.
Groet, Els
He Els,
Super interessant lijkt me. Ken zijn eerste boek Verleiden op het Internet ook al, dat haal ik ook nog aan in mijn eigen boek. Als geen ander weet Aartjan van Erkel uit te leggen hoe het er online aan toe gaat en dat het soms in heel kleine dingen zit.
Dit boek heb ik nog niet gelezen, maar het staat zeker op mijn verlanglijstje.
Hoi Esther,
Leuk dat je zijn eerste boek ook al kent en ook deze opvolger een aanrader. Ben heel benieuwd wat je er van vindt en ga op zoek naar jouw boek.
Groet, Els
Ga ‘t boek direct bestellen.
Dank voor de tip Els!
Graag gedaan Johan en alvast veel leesplezier!
Groet, Els
Heb deze schrijver al een tijdje in beeld, maar nog geen boek van gelezen. Ga ik nu zeker wel snel doen.
Leuk Monica en heel benieuwd wat je van beide boeken van vindt.
Nee, maar ik moet zeggen dat ik weinig tijd heb (of maak 😉 om management boeken te lezen.
Wat niet is kan nog komen Linda. Heb je wel een wensen-lees-lijstje?
Nou ik heb het boek inmiddels geleend. Heb ik wat te doen.
Lekker lezen op de bank Jessica.