ConMar logoConMar logoConMar logoConMar logo
  • Home
  • Aanbod
    • Strategisch social media plan
    • Online & social media trainingen
    • Social & Online Strippenkaart
  • Nieuws
  • Over ConMar
  • Contact
✕
Instagram gebruiken als bedrijf? Hoe zet je Instagram effectief en strategisch in? De Pizzaz Group stelde deze infographic samen.
Instagram gebruiken
14 mei 2018
In 3 stappen jouw privacybeleid op Facebook
2 juli 2018

De top 5 belangrijkste online tools voor jouw website

In dit artikel 5 belangrijke (online) tools die jij kunt gebruiken om je bedrijf, je website en social media nog meer te stroomlijnen.

Tegenwoordig ben je niet alleen ondernemer. Sterker nog je ben naast ondernemer vaak boekhouder, secretaresse, marketeer en ook webmaster. Kennis over WordPress is overal online te vinden. Dat maakt het voor jou een stuk gemakkelijker om zelf je website te onderhouden. Voor ondernemers en marketeers komen er steeds meer online tools beschikbaar die jou helpen je werk gemakkelijker te doen en die gaan niet alleen over WordPress. Tools die jou helpen je taken te ordenen en je business in te richten en te volgen. In dit artikel 5 belangrijke online tools die jij kunt gebruiken om je bedrijf, je website en social media nog meer te stroomlijnen.

 

Google Analytics: know your numbers

In deze digitale tijd ontkom je er niet aan om alle cijfers van je business te weten. Van omzet tot conversie en van het aantal bezoekers tot bounce rate. Die laatste twee kun je bijhouden in Google Analytics. Met een UA code koppel je jouw Google Analytics account aan je website. Vervolgens krijg jij inzicht in de cijfers van je site: bezoekers, pageviews, uitstappagina, bounce rate etc.

 

Hoe kun jij Google Analytics in de praktijk in zetten?

Om specifieke content te kunnen creëren, is het handig om te weten via welke weg bezoekers op je site komen. In Google Analytics kun je een aantal gegevens achterhalen. Komen je bezoekers via:

  • Google
  • Direct; bezoekers hebben jouw url ingetypt
  • Facebook
  • Pinterst
  • Twitter

Je kunt ook achterhalen op welke zoekwoorden bezoekers binnenkomen. Nieuwe content kun jij daar op afstemmen. En tot slot kun je zien welke pagina’s populair zijn en ook daar nieuwe content op afstemmen.

 

Canva

Net als Trello is Canva een online service. Met Canva kun je allerhande afbeeldingen maken voor je website, social media en nieuwsbrief berichten. Voor  social media heeft Canva bijvoorbeeld de afmetingen van Facebook in haar bestand. Je hoeft alleen te kiezen wat je wilt maken. Bijvoorbeeld een omslagfoto voor je profiel. Canva kent een basis variant die gratis is. Wil je de beschikking krijgen over meer afbeeldingen en opties, dan is er een betaalde variant. Je kunt dan per gebruikte afbeelding betalen. Zo blijven de kosten voor jou overzichtelijk en transparant.

 

Hoe kun jij Canva in de praktijk in zetten?

Je hoeft met Canva niet steeds weer op zoek naar de juiste afmeting van bijvoorbeeld een Facebookpost of omslagfoto. Canva heeft al deze afmetingen in haar bestand. Jij hoeft alleen nog maar te kiezen wat je maakt, de tekst toe te voegen en een foto, opslaan en je bent klaar.

 

Leadpages

Ook dit is een zogenaamde SAAS, software as a service. Leadpages is een online service waarmee je opt-in pagina’s, salepages en landingspagina’s maakt. Het voordeel van Leadpages is dat zij hebben onderzocht wat het beste werkt op een pagina en welke lay-out de beste conversie heeft. Je kunt kiezen uit verschillende sjablonen. Het enige wat je nog hoeft aan te passen is de tekst, code voor je formulier/lijst en je kunt inschrijvingen gaan verzamelen.

 

Hoe kun jij Leadpages in de praktijk in zetten?

Je hoeft niet meer zelf na te denken over wat het beste zou kunnen werken. Dat heeft Leadpages al voor jou onderzocht. Je kunt snel een pagina opzetten en zelfs door Leadpages laten hosten. Het hoeft dus niet perse op jouw pagina te staan. Een geweldig aspect van Leadpages is dat je twee pagina’s voor hetzelfde doel kunt aanmaken en bij Leadpages een splittest instellen. Zo kun jij testen wat voor jouw doelgroep het beste werkt.

 

Trello

Met deze online service kun je to-do lijsten maken. Dat is niet de belangrijkste werking van deze tool. Wanneer je aan een project werkt met een team kun je samen een takenlijst delen. Daarop kun je precies bijhouden wie wat doet. Als teamleider kun je taken verdelen en de voortgang in de gaten houden en daar sturen waar nodig is. Als teamlid kun je direct zien wat je leidingevende van je verwacht en welke deadline je dient te halen. Toegekende taken kun je als teamlid uitvoeren en daarbij aangeven hoever je bent. Daarnaast kun je teamleden en je teamleider vragen stellen.

 

Hoe kun jij Trello in de praktijk in zetten?

Als ZZP’er heb je misschien geen collega’s. Je kunt wel een team hebben. Een team van mensen die in opdracht van jou werken, bijvoorbeeld je Virtual Assistant of je Webmaster. Samen met deze teamleden kun je lijsten delen en taken toewijzen die binnen een opdracht vallen. Zo kun je de voortgang bij houden en de communicatie snel en efficiënt laten verlopen. Maar Trello is voor veel meer zaken te gebruiken. Als  content kalender voor je blog en social media berichten. Als verzamelplaats van interessante artikelen die je op het web bent tegengekomen, nog te lezen boeken, briljante ingevingen en ga zo maar door.

 

TinyURL

Wanneer je iets op je website wilt delen met de wereld, dan deel je een URL. Dat is je webadres, met daarachter een toevoeging van de naam van je pagina. Die adressen kunnen nog wel eens lang zijn, omdat je een lange domeinnaam hebt, of omdat de titel van je pagina lang is, of zelfs een combinatie van beide. Met TinyURL kun je die URL verkorten. Tiny betekent klein. Dus TinyURL maakt van je lange URL een kleine URL.

 

Hoe kun jij TinyURL in de praktijk in zetten?

Op Twitter heb je niet veel ruimte voor je boodschap. Met een lange URL neem je al een behoorlijk aantal tekens in. Door gebruik te maken van een verkorte URL die je maakt met TinyURL, kun je toch je boodschap voor het voetlicht brengen en de URL delen waar je mensen naar te wilt sturen.

 

Tot slot

Je zou alle tools kunnen gaan gebruiken. Echter, misschien heb je niet alles nodig. Kies er eentje die je gaat uitproberen. Dan kun je ervaren of de tool bij je past en ook tijd vrij maken om de tool onder de knie te krijgen. Sommige tools hebben een leercurve, zoals Canva en Leadpages. Gun je zelf die tijd om de tool te ontdekken en te leren.

 

Welke tool gebruik jij al of ga je gebruiken?

 

Share
Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Interessant? Lees dan ook

Google Analytics automatisch per e-mail ontvangen? Volg deze stappen
19 mei 2022

Google Analytics automatisch per e-mail


Lees verder
Answerthepublic is een gratis online tool, die je zoektocht naar een lijst met SEO zoekwoorden een stuk gemakkelijker maakt.
18 februari 2020

Genereer een lijst met SEO zoekwoorden in luttele seconden


Lees verder
Hoe kom je achter de exacte kleurcode van iets wat je op je beeldscherm ziet?
1 oktober 2019

Hoe vind je de codes van een bepaalde kleur?


Lees verder

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Algemeen
  • Facebook tips
  • Instagram tips
  • Leestips
  • LinkedIn tips
  • Pinterest tips
  • Slimme tools
  • Social Media
  • Twitter tips

Adverteren Apps autoresponder Boeken Cijfers Content E-mailmarketing Foto Gastexpert Google How-to In de media Kleuren MailChimp Nieuwsbrief Online zichtbaarheid Persoonlijk Privacy Schrijven SEA SEO social media Social media verwijderen Teksten Testimonial Time management Video Website weggever Zoekwoorden

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Referenties

Klanten vertellen

Laatste nieuws

  • Google Analytics automatisch per e-mail 19 mei 2022
  • Persoonlijke LinkedIn uitnodiging? Altijd doen! 5 mei 2022

Volg op Facebook

ConMar

Ruimtevaartlaan 61
1562 BB Krommenie
Tel: 06 – 29 45 02 88
E-mail je vraag

© 2023 ConMar – Alle Rechten Voorbehouden - Algemene Voorwaarden I Privacy
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}