Instagram kent 500 miljoen dagelijkse gebruikers. Dat is geen misselijk aantal voor een vrij nieuw platform (2010 opgericht). Het platform is sindsdien explosief gegroeid en verwelkomde ieder jaar meer een meer gebruikers en bezoekers. Veel online influencers maken gebruik van Instagram om hun volgers dagelijks te informeren. En dat zijn niet alleen de Kardashians. In dit artikel geef ik je 7 redenen waarom Instagram het overwegen waard is ook al lijkt het je niets.
Instagram groeit. Ieder jaar meer bezoekers en gebruikers. Veel mensen zijn succesvol op dit platform en mogen gerekend worden tot ware online influencers. Daar maken veel grote internationale merken ook gretig gebruik van. Lift mee op deze groei en doe er voor je bedrijf je voordeel mee.
Een foto vertelt meer dan 1.000 woorden. Beeld is een sterk middel om mee te communiceren. Emotie en sfeer kun je met beeld veel gemakkelijker overbrengen.
Instagram kent ook nog eens veel filters die je kunt toepassen op de foto’s die je deelt. Houd het wel zo natuurlijk mogelijk. Laat zien wie je daadwerkelijk bent en wees transparant.
Instagram kent veel meer interactie. Waar je bij een blog moet vechten en engelen geduld moet hebben voor een comment, gaat het op Instagram veel gemakkelijker en sneller om een like te geven of te reageren. Op die manier kun je sneller met je doelgroep in gesprek gaan en er achter komen waar ze naar op zoek zijn en wat ze nodig hebben.
Met een webshop kun je via Instagram het aantal verkopen enorm verhogen. Omdat een beeld krachtig is, kun je laten zien wat je te koop hebt. Dit geldt niet alleen voor fysieke producten, maar ook voor dienstverlening. Laat zien wat je doet in bijvoorbeeld een Instastory.
Je kunt mensen zo gemakkelijk kennis met je laten maken via Instagram. Je deelt foto’s en verhalen over jezelf en je bedrijf. Laat ook dingen achter de schermen zien. De fouten die je maakt, het plezier dat je hebt met collega’s, de post die binnenkomt en de koffie die je drinkt. Uit alles is een verhaal te halen. Vertel dat.
Toen Twitter steeds bekender werd, ontstond de hashtag. Met een hekje en een term ontstond er een link waarmee anderen jou sneller konden vinden en waarmee Twitter zelf de trendingtopics bepaalde. Dat waaide over naar andere platformen. Met de juiste hashtags kun je je bereik vele malen vergroten. Kijk naar wat de grote influencers uit jouw niche gebruiken en gebruik ze ook. Zo kom je naar voren in zoekresultaten en zien mensen jou naast de influencer en kunnen zij gemakkelijker jou gaan volgen.
Zit je op Facebook? Je kunt je Facebook account en je Instagram account heel gemakkelijk koppelen. Zo zien je volgers op Facebook dat je ook op Instagram te vinden bent. Je creëert daarmee instant volgers op je kersverse Instagram account.
Hoe je het ook wendt of keert, je hoeft geen Kardashian te zijn om Instagram succesvol voor je bedrijf in te zetten. Begin vandaag nog met het delen van je eerste foto en story. Je zult zien hoe leuk het is om op die manier jezelf zichtbaar te maken.